Mechanické práce

  • servis všetkých značiek vozidiel
  • opravy podvozkových častí
  • kontrola + výmena náplní
  • kontrola + výmena výfukových častí
  • výmena olejov, filtrov
  • výmena sviečok, zapalovacích káblov
  • opravy motorov, prevodoviek
  • diagnostika motora
  • testovanie, nastavenie motora
  • výmena tlmičov
  • výmena čapov, spojkových častí
  • manuálne čistenie FAP filtrov u motorov HDI a regenerácia diagnostickým prístrojom
  • Elektrikárske práce

  • opravy elektroinštalácií motorových vozidiel
  • montáž autoalarmov
  • montáž centrálnych zamykaní
  • montáž autorádií, reproduktorov, zosilovačov
  • automatické zapínanie svetiel automobilov
  •  

    HDI - Filtrer pevných častíc (FAP)

    Hlavnou výhodou generácie dieselových motorov s priamym vstrekovaním s názvom HDi (High pressure Direct Injection) v porovnaní s klasickým dieselovým motorom s priamym vstrekovaním je zníženie emisií kysličníka uhličitého (CO2) o 20 % , ale aj zníženie emisie kysličníka uhoľnatého  (-40%), uhľovodíkov (-50%) a pevných častíc (-60%). Motor Hdi FAP je vybavený filtrom pevných častíc (FAP), ktorý slúži na zachytávanie emisií znečisťujúcich sadzí (čierneho dymu).  Ako to funguje?
     
    Fáza 1 : filtrácia

    Táto prvá fáza spočíva v zachytávaní častíc sadze vo filtri z karbidu kremíka pórovitej štruktúry.
     
    Fáza 2 : odstránenie (eliminácia) častíc

    Následne prebieha  vo fáze regenerácie eliminácia častíc sadze. Táto pravidelná operácia (po niekoľkých stovkách kilometrov) je automatická a vodič ju nijak nepocíti. Spočíva jednoducho v spálení častíc sadze nahromadených vo filtri pri veľmi vysokej teplote.

    Táto sekvenčná regenerácia sa vykoná vďaka spojenej akcii:

    - systému Common Rail , ktorý zabezpečuje postvstrekovanie paliva  vhodné na zvýšenie teploty výfukových plynov tak, aby sa táto teplota priblížila k teplote spaľovania častíc sadze.

    - aditíva, ktoré sa automaticky pridáva vo veľmi malých dávkach do nádrže na naftu a ktorého úlohou je znížiť na 450°C  teplotu potrebnú na spálenie sadzí. Táto technika FAP s aditívami je jedinečná na svete a zaručuje vozidlám Peugeot neustále a spoľahlivé odstráňovanie pevných častíc.

    Pravidelná údržba filtra sa postupne zmenila z  80 000 km na  120 000 km a vzhľadom na postupné optimalizovanie filtra a aditíva je táto periodicita údržby v súčasnosti nad 180 000 km.

    Značka automobilu Filter pre motory Interval výmeny filtra Interval regenerácie filtra
    Audi

    1,9 TDI

    2,0 TDI

    2,7 TDI

    3,0 TDI

    4,2 TDI

    všetky motory majú doživotný filter,

    prípadnú výmenu nahlási počítač

    automaticky v závislosti od štýlu jazdy
    Ford

    1,6 TDCi 

    2,0 TDCi

    2,2 TDCi

    2,4 TDCi

    120 000 km (1,6TDCi)

    ostatné motory majú doživotný filter,

    prípadnú výmenu nahlási počítač

    po 60 000 km pridať aditívum (1,6TDCi)

    ostatné motory automatická regenerácia

    Honda 2,2 i-CTDi

    doživotný filter,

    prípadnú výmenu nahlási počítač

    automatická regenerácia samovypaľovaním
    Kia , Hyundai 1,6 CRDi

    doživotný filter,

    prípadnú výmenu nahlási počítač

    automatická regenerácia samovypaľovaním
    Fiat, Alfa Romeo, Lancia

    1,9 JTD 8V

    1,9 JTD 16V

    2,4 JTD

    1,3 MJTD

    doživotný filter,

    prípadnú výmenu nahlási počítač

    automatická regenerácia samovypaľovaním

    každých 800 - 1000 kilometrov

    Mazda

    1,6 MZCD

    2,0 MZR CD

    po 120 000 km (1,6 MZCD) doživotný filter,

    prípadnú výmenu nahlási počítač

    po 60 000 km pridať aditívum (1,6 CD),  

    automatická regenerácia samovypaľovaním každých 500 km

    Mercedes, Chrysler Dodge

    160 CDI

    180 CDI

    200 CDI

    220 CDI

    280CDI

    300 CDI BLUETEC

    320 CDI

    420 CDI

    doživotný filter,

    prípadnú výmenu

    nahlási počítač

     automatická regenerácia

    samovypaľovaním

    Peugeot, Citroen

    1,6 HDi

    2,0 HDi

    2,2 HDi

    2,7 HDi

    cca 120 000 km

    cca 180 000 km

    cca 180 000 km

    cca 210 000 km

    60 000 km aditívum  

    automaticky

    automaticky

    automaticky

    Renault, Nissan

    1,9 dCi

    2,0 dCi

    2,0 dCi 16V

    cca 200 000 km

    premenlivý/doživotný


    premenlivý/doživotný

     

    automatická regenerácia

    Škoda, Seat

    1,4 TDI PD

    1,9 TDI PD

    2,0 TDI PD

    2.0 TDI CR

    kontrola 150 000km  

    kontrola 150 000km  

    kontrola 150 000km

    výmena  120 000km

     

    automatická regenerácia

    Subaru 2,0 Boxer diesel

    doživotný filter,

    prípadnú výmenu nahlási počítač

    automatická regenerácia samovypaľovaním
    Suzuki 1,9 DDi

    doživotný filter,

    prípadnú výmenu nahlási počítač

    automatická regenerácia samovypaľovaním
    Toyota

    2,2 D-CAT

    4,5 D-4D V8

    premenlivý podľa počítača automatická regenerácia
    Volkswagen 1.9 TDI 
             
    2.0 TDI         

    V6 TDI       

    V10 TDI             

     

    premenlivý podľa počítača,

    maximálne 210 000 km

     

    automatická regenerácia samovypaľovaním

     HDI - Filtrer pevných častíc (FAP)