-
- servis všetkých značiek vozidiel
- opravy podvozkových častí
- kontrola + výmena náplní
- kontrola + výmena výfukových častí
- výmena olejov, filtrov
- výmena sviečok, zapalovacích káblov
- opravy motorov, prevodoviek
- diagnostika motora
- testovanie, nastavenie motora
- výmena tlmičov
- výmena čapov, spojkových častí
- manuálne čistenie FAP filtrov u motorov HDI a regenerácia diagnostickým prístrojom
Elektrikárske práce
- opravy elektroinštalácií motorových vozidiel
- montáž autoalarmov
- montáž centrálnych zamykaní
- montáž autorádií, reproduktorov, zosilovačov
- automatické zapínanie svetiel automobilov
HDI – Filtrer pevných častíc (FAP)
Hlavnou výhodou generácie dieselových motorov s priamym vstrekovaním s názvom HDi (High pressure Direct Injection) v porovnaní s klasickým dieselovým motorom s priamym vstrekovaním je zníženie emisií kysličníka uhličitého (CO2) o 20 % , ale aj zníženie emisie kysličníka uhoľnatého (-40%), uhľovodíkov (-50%) a pevných častíc (-60%). Motor Hdi FAP je vybavený filtrom pevných častíc (FAP), ktorý slúži na zachytávanie emisií znečisťujúcich sadzí (čierneho dymu). Ako to funguje?
Fáza 1 : filtrácia
Táto prvá fáza spočíva v zachytávaní častíc sadze vo filtri z karbidu kremíka pórovitej štruktúry.
Fáza 2 : odstránenie (eliminácia) častíc
Následne prebieha vo fáze regenerácie eliminácia častíc sadze. Táto pravidelná operácia (po niekoľkých stovkách kilometrov) je automatická a vodič ju nijak nepocíti. Spočíva jednoducho v spálení častíc sadze nahromadených vo filtri pri veľmi vysokej teplote.
Táto sekvenčná regenerácia sa vykoná vďaka spojenej akcii:
– systému Common Rail , ktorý zabezpečuje postvstrekovanie paliva vhodné na zvýšenie teploty výfukových plynov tak, aby sa táto teplota priblížila k teplote spaľovania častíc sadze.
– aditíva, ktoré sa automaticky pridáva vo veľmi malých dávkach do nádrže na naftu a ktorého úlohou je znížiť na 450°C teplotu potrebnú na spálenie sadzí. Táto technika FAP s aditívami je jedinečná na svete a zaručuje vozidlám Peugeot neustále a spoľahlivé odstráňovanie pevných častíc.
Pravidelná údržba filtra sa postupne zmenila z 80 000 km na 120 000 km a vzhľadom na postupné optimalizovanie filtra a aditíva je táto periodicita údržby v súčasnosti nad 180 000 km.